Scouts

Hallo allemaal!

Leuk dat je een kijkje neemt op de pagina van de Scouts! Wij zijn een gezellige groep jongens en meisjes tussen de 10 en 14 jaar. Wij komen om de week op vrijdagavond van 19.00 uur tot 21.00 uur bij elkaar.

Tijdens onze groepsavonden ondernemen we allerlei verschillende activiteiten. Wandelen, fietsen, spellen in de Loonse & Drunense Duinen; noem maar op. Samenwerken, dingen leren en plezier maken staan bij ons voorop. Daarnaast zullen de Scouts bevestigen dat scouting anno 2022 niet ouderwets is. Ook wij gaan met onze tijd mee. GPS-tochten, internet en camera’s zijn ook ons niet onbekend. De traditionele beige blousen hebben we verruild voor stoere poloshirts. Zo zie je maar: Scouting is hipper dan ooit!

Ongeveer twee keer per jaar gaan wij op oefenweekend. Meestal vindt zo’n oefenweekend één keer plaats in het najaar en één keer in het voorjaar. Natuurlijk zijn dit enorm leuke weekenden, maar het belangrijkste is dat we ons zo voorbereiden op de grote afsluiting van het jaar: het zomerkamp.

In de eerste week van de basisschoolvakantie vindt jaarlijks het zomerkamp plaats. Omdat wij al wat ouder zijn dan de kabouters, gaan wij ook wat verder weg. Meestal blijven we in Nederland. De afgelopen jaren zijn we onder andere naar Zandvoort, Baarn, Halsteren, Pijnacker, Overasselt, ‘s-Gravenzande, Nistelrode, Zeeland en Mook geweest. Maar ook zijn we de Nederlandse grens gepasseerd en op kamp geweest in Luxemburg. Dat avontuur smaakte naar meer, dus ook dit jaar zou het zo maar kunnen dat we niet in Nederland zullen blijven!

Tijdens het zomerkamp slapen we in tenten. Aangezien we door het jaar heen veel geleerd hebben, kunnen we, onder toeziend oog van onze leiding, bijvoorbeeld zelf koken. Ieder kamp is weer anders: naast de echte scoutingactiviteiten zoals wandel- en fietstochten, behendigheidsspellen, pionieren en een kampvuur trekken we tijdens het kamp veel de omgeving in. Ieder zomerkamp heeft ook een thema. Excursies en dagprogramma’s staan in het teken van dat thema. Denk hierbij aan ‘Legerkamp’, ‘Ticket to the Tropics’, ‘Middeleeuwen’ en ‘Europakamp’. Natuurlijk bezoeken we ook ieder zomerkamp een nabijgelegen stad. Den Haag, Haarlem, Amersfoort en Nijmegen zijn steden waar de Scouts uit Biezenmortel de afgelopen jaren zijn gesignaleerd.

Lijkt het jou ook leuk om een keer te komen kijken? Stuur ons dan gerust een mailtje! michellebosmans@outlook.com is het mailadres waarop je ons bereiken kunt. Ook voor andere vragen en/of opmerkingen kun je bij ons terecht.