Kabouters

Ki, ka, kabouters, dat zijn wij!

Hallo, wij zijn de bevers en kabouters van scouting de Paraplu in Biezenmortel. Wij komen op woensdag, om de twee weken, bij elkaar van 13.30 uur tot 16.00 uur.

Zo gauw het weer het toe laat, trekken we (op de fiets of te voet) erop uit naar de duinen of bossen. Lekker hutten bouwen, een gezamenlijk spel doen of spelen tussen de herfstbladeren. Vies worden vinden wij niet erg.

Als we in onze ruime verblijfsruimte in het scoutinggebouw blijven, doen we verschillende actieve spelletjes, zoals dweilhockey, hindernisrace of knutselen we iets fraais.

Centraal staat altijd het samen spelen en samen dingen doen. Hierbij helpen de kabouters, in de leeftijd van zeven tot tien jaar onze jongste leden, de bevers. Zij mogen vanaf vijf jaar bij ons komen spelen. Momenteel bestaat onze groep uit 3 bevers en 23 kabouters. Ingedeeld op de schoolklassen spreken wij van jongste, middelste en oudste kabouters. De oudsten hebben iets meer privileges en mogen ook zelf activiteiten bedenken en mee begeleiden. Onze leiding is Michelle Bosmans en Romi Leeuwenstijn. Elke keer komen vijf jongeren als hulpleiding ons helpen.

Het scoutingjaar loopt gelijk aan een schooljaar. Aan het eind van het seizoen, in de eerste week van de grote vakantie hebben we een hele week kamp. Ons scoutingterrein wordt dan omgebouwd tot Camping de Plu. Van maandag tot en met zondag heeft deze kampweek een bepaald thema als zijnde ‘gasten’ die op Camping de Plu verblijven. Iedereen kijkt hier altijd naar uit.

Mocht je het leuk vinden om een keertje te komen kijken, neem dan contact op met Michelle Bosmans, via 06-53685088.